Na co zwrócić uwagę, wracając do prowadzenia zajęć z dziećmi w czasie epidemii

W różnych miejscach stopniowo wracamy do prowadzenia zajęć z dziećmi. Również poradnie psychologiczno – pedagogiczne częściowo wracają do stacjonarnej pracy, choć część rzeczy dalej wykonują na odległość. 

Wielu naszych podopiecznych i rodziców 😉 nie może już się doczekać powrotu do zajęć. Maj to też czas wielu diagnoz i opinii. Co zrobić, by praca w tym czasie była jak najlepsza? 

Zanim przystąpisz do pracy, dokładnie zapoznaj się z obowiązującymi wytycznymi. Dokładna znajomość regulacji nie tylko zapewnia bezpieczeństwo sanitarne, ale także zmniejsza odczuwane napięcie i zapobiega nieścisłościom i nieporozumieniom.

Przed rozpoczęciem pracy skontaktuj się z rodzicami dziecka by spokojnie omówić kwestie zasad panujących w poradni podczas epidemii.  

Pamiętaj, żeby powiedzieć o wszystkich zmianach, które się pojawiły. Poproś rodzica by poinformował dziecko o tych zmianach. 

W bezpieczny sposób przywitaj się z dzieckiem, przedstaw się. Jeśli widziałaś / widziałeś się z dzieckiem przed epidemią, konieczne może być powtórzenie Twojego imienia. Masz zasłoniętą twarz, dziecko może mieć problem z rozpoznaniem Cię. Pomocne może być małe zdjęcie do pokazania dziecku lub przypięcia do swojego ubrania. Opowiedz, co możecie razem robić. 

Opowiedz o zasadach bezpieczeństwa. Jeśli masz dostęp do dziecięcej przyłbicy, zapyta czy dziecko chce ją ubrać. Możesz powiedzieć, że będziecie wtedy wyglądać jak astronauci. Albo że będziecie jak samochody z przednią szybą. Jeśli zostajecie w maseczkach, możesz zapytać dziecko, czy ma jakiegoś ulubionego superbohatera albo czy lubi się czasem przebierać. Możecie też pobawić w rysowanie przebrań. 

Podczas spotkania zachowaj spokój. Pamiętaj, że teraz wizyta w poradni może być dla dziecka trudniejsza niż przed przerwą. Jest też szansa, że dziecko będzie bardzo szczęśliwe z urozmaicenia w planie tygodnia. Zadbaj jednak o to, żeby powrót był dla dziecka łatwy. Na początku przeznacz sporo czasu na zabawę i ponowne zbudowanie dobrego kontaktu. 

Szczególnie przy spotkaniach z nowymi dziećmi, czy tymi, które przychodzą na diagnozę, pamiętaj by zadbać o czas na oswojenie się z podwójnie nową sytuacją. 

Zapraszamy też do zapoznania się z naszym poradnikiem dotyczącym wsparcia emocjonalnego dzieci w czasie pandemii. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *